Misie Pysie    Jagódki    Słoneczka    Smerfy    Dobre duszki












ROK PRZEDSZKOLNY 2014/2015


Nauczycielki: Ewa Bagińska, Jagoda Śliwińska


PAŹDZIERNIK

 

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
  • Poznawanie darów jesieni. Rozróżnianie i nazywanie owoców rosnących w Polsce.
  • Poznawanie sposobów spożywania owoców w postaci surowej (np. szaszłyki owocowe) i przetworzonej (np. jabłka duszone, dżem).
  • Poznawanie owoców egzotycznych
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną porą roku.
  • Rozpoznawanie i nazywanie warzyw.
  • Zachęcanie do zjadania surowych warzyw, jako źródła witamin.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru i opadanie liści.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych i iglastych oraz ich owoców.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.
  • Zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym - las.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o roślinach i zwierzętach leśnych.


ŚPIEWAMY PIOSENKĘ


Pac, gruszka do fartuszka


Muz. Andrzej Szaliński

Sł. Stanisław Karaszewski

 

Pod owocami zgina się grusza,

Wiatr konarami gruszy porusza!

 

Pac, gruszka

Pac, gruszka

Hop, do fartuszka (x2)

 

Spadają gruszki od soku miękkie,

Nad gruszą krążą osa i szerszeń!

 

Pac, gruszka

Pac, gruszka

Hop, do fartuszka (x2)

 

Ja, choć nie jestem szerszeniem, osą,

Też lubię gruszki pachnące rosą!

 

Pac, gruszka

Pac, gruszka

Hop, do fartuszka (x2)

 

Stanę pod gruszą i w mój fartuszek

Dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek!

 

Pac, gruszka

Pac, gruszka

Hop, do fartuszka (x2)

 


PYSZNE CIASTECZKA DYNIOWE :) 

 

Składniki

 

  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1/2 szklanki masła
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 wanilia, tylko ziarenka:)

 

Przygotowanie

 

  • 1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C.
  • 2. Przygotowujemy dwie miski. W jednej misce mieszamy: mąkę, proszek do pieczenia, sól, sodę, cynamon, gałkę muszkatołową i goździki. W drugiej misce miksujemy masło z cukrem do połączenia. Następnie dodajemy jajko, puree z dyni i ziarenka wanilii. Do mokrych składników dodajemy suche i krótko mieszamy tylko do połączenia.
  • 3. Z tak przygotowanej masy formujemy kulki i układamy na blachę wyścieloną papierem do pieczenia . Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 20 - 25 minut. Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i studzimy na kratce. Smacznego :). 


 

*****


WRZESIEŃ


1. W przedszkolu

  • Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego zycia w grupie.
  • Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu.
  • Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród).

2. Moja grupa

  • Integracja grupy przedszkolnej jako spólnoty, doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
  • Rozumienie i przestrzeganie zasad zgodnego współżycia w grupie.
  • Rozumienie i przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw (sala, ogród).

3. Minęły wakacje

  • Poznawanie regionów Polski w sposób bezpośredni (wyjazdy z rodziną), a także pośrednio poprzez oglądanie widokówek, ilustracji.
  • Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych środowiskach przyrodniczych.


4. Ruch drogowy

  • Poznawanie zasad ruchu drogowego dla pieszych i ich przestrzeganie.
  • Poznawanie znaczenia wybranych znaków drogowych.
  • dostrzeganie sytuacji zagrażajacych zdrowiu i bezpieczeństwu na drodze.
 
ŚPIEWAMY PIOSENKĘ

"Wrzesień - przedszkolak"
 

1.

Do przedszkola idzie Wrzesień,

Żeby zostać przedszkolakiem,

A za Wrześniem biegną dzieci:

Czekaj na nas, nie bądź taki!

Maszeruje razem z dziećmi,

Ręka w rękę, noga w nogę,

Wszystkim w koło opowiada:

Przedszkolakiem zostać mogę!

 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

Do zabawek i książeczek,

Do piosenek i wierszyków,

Tu przyjaciół też znajdziecie.

Do przedszkola, do przedszkola,

Do zabawek i książeczek,

Do piosenek i wierszyków,

Tu przyjaciół też znajdziecie.

 

2.

Pani wita ich przesz salą

I z uśmiechem drzwi otwiera.

W samą porę, miły Wrześniu,

Już zostaniesz z nami teraz.

Ma swój znaczek, szafkę w szatni

I humorek doskonały,

Zna trzy słowa czarodziejskie,

Z każdej cieszy się pochwały.

 

Ref. Do przedszkola, do przedszkola …

 

 





 

 

ROK PRZEDSZKOLNY 2013/14

 

Nauczycielki: Ewa Bagińska, Jagoda Śliwińska

 

CZERWIEC

 

 

  • Dzień dziecka
  • Moje zwierzątko
  • Wakacje tuż, tuż
  • Kolory lata

W czerwcu: jedziemy na wycieczkę do Wioski Indiańskiej Tatanka, do lasu łagiewnickiego na spotkanie z Wróżką Naturą, pobawimy się na festynie rodzinnym w przedszkolu pożegnamy się z naszymi starszymi kolegami idącymi do szkoły.

Maj, maj jest na ziemi...

TEMATY TYGODNIOWE:


  • Na łące
  • Jak powstaje książka?
  • Chrońmy środowisko
  • Święto Mamy i Taty

GRATULUJEMY AMELCE WYSTĘPU W XVII SPOTKANIACH ŚPIEWAAJĄCYCH PRZEDSZKOLAKACH!

GRATULUJEMY BARTKOWI I BLANCE UDZIAŁU W KONKURSIE RECYTATORSKIM ORGANIZOWANYM PRZEZ KSIĘGARNIĘ SŁOWOSFERA!

 

MARZEC U MISIAKÓW

 

  • Kiedy patrzę w niebo
  • Oznaki wiosny
  • Wszystko rośnie
  • Pracowita wiosna

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

 

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • drażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki
  • Doskonalenie percepcji słuchowej –wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.


  • LUTY u Misiów Pysiów

 

Rozmawiamy o:

 

Zjawiskach pogodowych - Wszędzie biało (co to jest śnieg?, eksperymenty z wodą, kraina gdzie zawsze jest biało)

 

Karnawał (tańce, stroje, zabawy)

 

Nasze ulubione baśnie (moje baśnie, teatr cieni, układamy baśń)

 

W dawnych czasach (w prehistorycznym lesie, skąd się bierze węgiel, u jaskiniowców, spotkanie z dinozaurami, mali archeolodzy)

 

 

 

WIELE SZCZĘŚCIA I POCIECHY Z MISIAKÓW W NOWYM ROKU !!!


STYCZEŃ 2014

Misie Pysie robią SKOK W NOWY ROK!!! (2 tydzień stycznia)

i ze względu na zimowe ferie wcześniej witają:

BABCIE I DZIADKÓW W PRZEDSZKOLU (3 tydzień stycznia)

Do nauki:


"Cza – cza dla babci i dziadka”

 

 

Dla babci cza- cze tańczymy na lodzie,

 

dla babci tańczyć możemy i co dzień.

 

Dla babci cza - cze na soplach gra wiatr

 

A my życzymy i śpiewamy tak:

 

 

 

Kochana babciu żyj  sto lat,

 

ciesz się wnukami i kochaj świat.

 

Kochana babciu żyj sto lat,

 

śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

 

 

 

Dla dziadka cza – cze tańczymy na lodzie,

 

dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.

 

Dla dziadka cza – cze na soplach gra wiatr,

 

A my życzymy i śpiewamy tak:

 

 

 

  Kochany dziadku żyj sto lat,

ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat,

śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

 


"Babcia od bajek, dziadek od zagadek"

 


Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie!

 

 

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada
moja Babcia i mój Dziadek

 

 

 

 

 

Poprosimy naszą Babcię:
Babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę,
a za każdym razem inną

Ref. Bo na świecie ….

 

 

Posadzimy teraz Dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku, powiedz nam zagadkę
całkiem nową, prosto z głowy

 

 

Ref. Bo na świecie. ….



 

W  grudniu u Misiów Pysiów:

TEMATY TYGODNIOWE:

  • Świąteczne pocztówki
  • Zwierzęta zimą
  • Spotkanie przy wigilijnym stole – zwyczaje świąteczne

Wdrażamy dzieci do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracamy uwagę dzieci na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.

Zapamiętujemy cechy typowe dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

Wdrażamy do opieki nad zwierzętami, regularnie dokarmiamy zwierzęta i ptaki.

Wdrażamy dzieci do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtujemy przywiązanie do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcamy do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijamy umiejętności: przeliczania oraz porządkowania zbiorów, dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijamy: analizę i syntezę słuchową,  percepcję słuchową na materiale symbolicznym.

Kształtujemy umiejętności: odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności. uważnego słuchania utworów literackich, całościowego czytania wyrazów: koperta, tropy, analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski k, t w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Pastorałka Za kominem

 

Za kominem świerszczyk spał

Całą zimę przespać chciał

Obudziła go nowina

Urodziła się dziecina

Kto jej będzie grał?

 

Zagraj dziecku najpiękniejszą kołysankę

Kołysankę o zielonym, ciepłym dniu.

Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem

Kołysankę, usypiankę graj do snu

 

Koło żłobka świerszczyk stał

Na zielonych skrzypkach grał

Aż do dziecka sen przywołał

Sen pachnący jak te zioła

Dziecku w żłobku dał

 

Zagrał dziecku najpiękniejszą kołysankę

Kołysankę o zielonym, ciepłym dniu.

Z nut pachnących macierzanką i rumiankiem

Kołysankę, usypiankę grał do snu

 

W listopadzie

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

 

Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.

Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: aparat, nuty, farby, igła.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: a, n, f, i w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Na starej fotografii

Jesienna muzyka

Mali artyści

Ciepło i miło…

Na starej fotografii

 

W rytmie deszczu

 

W muzeum

 

Ubranie na jesienne chłody – praca krawcowej

 

Kiedy babcia była mała

Jesienna orkiestra

W pracowni malarskiej

.

Od owcy do swetra

 

Do czego to służyło?

 

Mój nastrój, moja muzyka

W pracowni rzeźbiarza

Dlaczego jest nam ciepło?

 

Mały fotograf

 

Muzykujemy

 

Jak powstają filmy animowane?

 

Ogień, woda, powietrze…

Drzewo genealogiczne – moja rodzina

 

Jesienny koncert

Przedszkolne graffiti

Są takie miejsca, gdzie jest zawsze ciepło


U naszych Misiaków w październiku:

 

W zdrowym ciele zdrowy duch:

 

Odżywiam się zdrowo – witaminy

Ubieram się odpowiednio do pogody

Ruch to zdrowie – sporty

U lekarza

Olimpiada sportowa w przedszkolu

 

Jesienią w parku:

 

Wszystko się zmienia – kolory jesieni

Czemu pada deszcz?

W parku

Jesienne skarby – spacer po parku, zbieranie skarbów

Jesienne kompozycje

 

Jesienią w lesie:

 

W lesie

Skąd się biorą drzewa – od nasiona do drzewa

Leśne zwierzęta

Jak zwierzęta szykują się do zimy?

Inny las – dżungla


Przygotowania do zimy:

 

W spiżarni – jak ludzie przygotowują się do zimy?

Robimy jesienne przetwory – warzywa

Robimy jesienne przetwory – owoce

W co się bawić w zimowe wieczory?

Moje skarby, moje pasje


We wrześniu porozmawiamy o:


- wakacjach,

- przypomnimy sobie przedszkolny Savoir-vivre,

- darach lata i jesieni (zboża, owoce, warzywa)

- nas i środowisku, które nas otacza

Poznajemy bohatera naszej książeczki PAKA

2013.09.1.jpg







 

 

Maj, maj jest na ziemi... jak mówią słowa piosenki, a w grupie Misiaków dzieje się, oj dzieje.

Najbliższe wydarzenia: wyjazd do Teatru Arlekin - na przedstawienie

Tymoteusz wśród ptaków


a już 29 maja o godzinie 10.00 serdecznie zapraszamy kochanych Rodziców na uroczyste spotkanie w naszej klasie

Rodziców, którzy jeszcze nie wiedzą informuję, że na portalu facebook działa grupa Wesoła Piątka (tam najszybciej zdjęcia i najnowsze newsy z życia grupy - zapraszam!


Kwiecień plecień bo przeplata

trochę zimy trochę lata!!!


Wiosenno-zimowa pogoda pokrzyżowała nasze plany, ale w kwietniu postaramy się porozmawiać o wiośnie, zajrzeć do gospodarstwa wiejskiego.

W poniedziałek 15 kwietnia jedziemy na wieś przyjrzeć się pracy rolnika i zobaczyć jak należy opiekować się zwierzętami. Chcemy sprawdzić co się dzieje z mlekiem kiedy już krowa zostanie wydojona :)


Marzec

 

 Znamy różne sklepy

 

Dzieci uczą się jak zachować się w sklepie, poznają pracę ekspedientki, dostrzegają różnicę między małymi sklepami a dużymi marketami, posługują się nazwami sklepów, przyporządkowują przedmioty do odpowiednich zbiorów (wg 1,2 cech)

 

Co nam daje ciepło?

 

Znają różne źródła ciepła: słońce, kaloryfer, ciepłe ubrania i sposób rozgrzewania – gimnastykę

Zna historię powstania węgla, wie, kto to jest górnik, wzbogaca słownictwo: ognisko, piec, kominek, buduje poprawne gramatycznie wypowiedzi, rozpoznaje kształt trójkąta i koła, przedmioty zrobione z metalu, zna i śpiewa piosenkę Ciepło-zimno

 

 Już idzie wiosna

 

Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia, rozumie przysłowie W marcu jak w garncu,

Zna ptaki przylatujące wiosną: jaskółka, bocian, skowronek, kwiaty rosnące wiosną: krokus, przebiśnieg, zna znaczenie wody w życiu roślin

 

 Przyszła do nas Wielkanoc

 

Znają tradycje związane z Wielkanocą, wiedzą, w jaki sposób kurczak wykluwa się z jajka, rozwijają mięśnie narządów mowy na zgłoskach: ko, pi, kukuryku, znają piosenkę Na świątecznym stole, posługują się liczebnikami porządkowymi, odczytują i samodzielnie tworzą rytmiczny układ elementów, orientują się w schemacie własnego ciała, stosują pojęcia; NAD, POD


W lutym:

 

Mamy swój bal

 

  1. Balowe stroje
  2. Przygotowujemy się do balu
  3. Balony i baloniki
  4. W karnawałowym nastroju
  5. Wesołe zabawy

U fryzjera:

 

  1. Loczki, koki, warkoczyki
  2. Czary u fryzjera
  3. Co robi fryzjer?
  4. Co jest potrzebne do pracy fryzjerowi?
  5. Grzebień i szczotka

Co nam daje ciepło

 

  1. Zimno – ciepło
  2. Co grzeje, a co świeci?
  3. Pokłóciły się ubrania
  4. Ciepłe ubrania
  5. Węgiel daje nam ciepło



TEMATYKA STYCZNIOWYCH ZAJĘĆ


Umiem wiele zrobić sama

Zwierzęta są głodne

Babcia i Dziadek to rodzice moich rodziców


KOCHANE BABCIE I KOCHANI DZIADKOWIE

Misie - Pysie wraz z wychowawczyniami serdecznie zapraszają

na miłe spotkanie 23 stycznia 2013 roku o godzinie 10.00


Polka dla Babć i Dziadków

 

Dziś w przedszkolu piękny bal

Bal wspaniały na sto par

Bal dla Dziaków i dla babć

Pięknie zapraszam Was.

 

To jest polka dla dziadziusia

I dla babci i dla wnusia.

Kto poleczkę naszą zna

Niech zatańczy tak jak ja.

 

Do przedszkola zapraszamy

Babcię, dziadka, tatę, mamę

Zatańczymy polkę  Wam

Bardzo miło płynie czas.

 

Cza cza dla Babci

 

Dla Babci czaczę tańczymy na lodzie.

Dla Babci tańczyć możemy i co dzień

Dla Babci czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak.

 

Kochana Babciu żyj sto lat!

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochana Babciu żyj sto lat!

Śpiewaj z nami głośno cza-cza-cza.

 

Dla  Dziadka cza-czę tańczymy na lodzie.

Dla Dziadka tańczyć możemy i co dzień

Dla Dziadka cza-czę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak.

 

Kochany Dziadku żyj sto lat!

Ciesz się wnukami i kochaj świat.

Kochany Dziadku żyj sto lat!

Śpiewaj z nami głośno cza-cza-cza.

 

 

Bo Babcia z Dziadkiem to nasze są skarby

Malują uśmiech bez pędzla i farby.

Dla nich cza-czę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

 

Kochana Babciu żyj sto lat!

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany Dziadku żyj sto lat!

Śpiewaj z nami głośno cza-cza-cza.


Piosenka do nauki w styczniu:

Mam cztery lata

I. Dla mamy jestem szkrabem.

Mój skrzacie! - woła tata.

uwierzyć wciąż nie mogą,

że mam aż cztery lata.

Bo ja przecież wszystko wiem

i powtarzam cały dzień:


Ref.

Wasze dziecko jest już duże,

może samo umyć buzię,

włożyć buty i ubranie

i ze smakiem zjeść śniadanie.

Umie zetrzeć kurze z szafki,

dba o książki i zabawki.

Zawsze grzecznie idzie drogą,

i nie ciągnie psa za ogon.


II. Pomagam chętnie mamie,

wyręczać lubię tatę,

mieć swoje obowiązki

chce każdy czterolatek.

Bo ja przecież wszystko wiem

i powtarzam cały dzień:


WIERSZ do zapamiętania:


DOMEK DLA PTASZKÓW


Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek

Zmajstrowali ptaszkom domek.

Jest podłoga, jest i daszek,

żeby mógł się schować ptaszek.

Jest tam miejsce na okruszki

Dla wróbelka, pośmieciuszki.

Jest i gwoździk na skwareczki

Dla łakomej sikoreczki.

  Irena Suchorzewska


W grudniu u Misiów Pysiów

 

  • W Pastusiowej Krainie

Cele:

-   Poznanie znaczenia dbania o czystość jamy ustnej

-   Poznanie pracy lekarza stomatologa– czynności jakie wykonuje i narzędzi pracy.

-   Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza.

 

  • Przyszła zima

Cele:

-   Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.

-   Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem.

-   Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu w czasie zimy.

 

  • Już Boże Narodzenie

 

Cele:

-   Poznanie tradycji związanych ze  świętami Bożego Narodzenia.

-   Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia, ukazanie ich piękna

 

 

 

Przypominamy:

 

W czwartek 6 grudnia jedziemy na wycieczkę do Sali Zabaw Jeżyk (koszt 17 zł)

Wyjazd – godzina 8.10

 

18 grudnia zapraszamy Państwa na uroczystość choinkową – nasze Misie tym razem wystąpią w roli aniołków (prosimy o przygotowanie strojów)

Zdjęcia z Mikołajem – 7 zł zbiorowe, 8 zł – 2 sztuki indywidualne

 



ZAPROSZENIE!!!


ZAPRASZAMY SERDECZNIE Rodziców Misiów Pisiów

na misiowe spotkanie w środę 28 listopada na godzinę 10.00

Będziemy wspólnie bawić się - prosimy więc ubrać się w wygodny, niekrępujący ruchów strój.


Prosimy uczyć się tekstów tych piosenek:

 

SPOJRZAŁY ANIOŁKI

 

 

 

I. Spojrzały Aniołki w niebieski kalendarz,

 

Czas robić porządki, zbliżają się święta.

 

Pościągały pościel z łóżek, wyskoczyły na podwórze

 

I te małe i te duże, każdy wielki zuch.

 

 

 

Ref. Na na na na na na na na …

 

 

 

II. Skoczyły po trzepak, no i do roboty,

 

Pierzyny i jaśki złapały w obroty.

 

Cały ranek pracowały, mały z dużym, duży z małym,

 

Aż z tych pierzyn wytrzepały śnieżno biały puch.

 

 

 

Ref. Na na na na na na na na …

 

 

 

III. Dziwili się ludzie, co to z nieba leci?

 

Starsi nie wiedzieli, ale wiedzą dzieci!

 

Śnieg z pierzynek wytrzepały, te aniołki duży z małym,

 

Jak trzepaczki na podwórzu poszły dzisiaj w ruch.

 

 

 

Ref. Na na na na na na na na …

 

 

 

 

 

ANIOŁKI

 

 

 

Nie miały aniołki choinki na święta,

 

O choince dla nich nikt tam nie pamięta

 

Popatrzyły się na siebie,

 

Wywierciły dziurę w niebie.

 

 

 

Ho, ho, ho! Ho, ho,ho! Ho, ho ho!

 

 

 

Złapały za czubek największą choinkę,

 

Przywiązały do niej bardzo długą linkę,

 

I wciągnęły ją na górę

 

Przez tę dziurę, w niebie dziurę.

 

 

 

Stanęła choinka w samym środku nieba,

 

Orzekły aniołki, że ją ubrać trzeba,

 

Więc skoczyły przez tę dziurę

 

Po orzechy dla wiewiórek.

 

 

 

Chciały pozapalać świeczki choinkowe

 

Święty Florian strażak złapał się za głowę

 

„Matko Boża, chcą mi w niebie zrobić pożar!”

 

 

 

Spojrzał na choinkę święty Florian strażak

 

Zamiast świeczek gwiazdy kazał pozapalać

 

I zaśpiewał Święty Florian z aniołkami:

 

Gloria! Gloria! Gloria!

 

 

 

 

 

KOLĘDA NA NIEBIE

 

 

 

I. Aniołek maleńki jak wróbelek.

 

Przyfrunął do szopy do Betlejem

 

Zapalił na niebie wielką gwiazdę

 

Aż noc się zrobiła jak dzień jasna!

 

 

 

Ref. Kolęda na niebie

 

Kolęda na ziemi, kolęda

 

Kolęda na niebie

 

Kolęda na ziemi dla Ciebie kolędujemy.

 

 

 

II. Zaśpiewał głosikiem jak dzwoneczek

 

Że w szopie na sianie leży dziecię

 

Kto widział te cuda nad cudami

 

Że Bóg choć maleńki będzie z nami

 

 

 

III. Przybyli pasterze i zwierzęta

 

Królowie przynieśli już prezenty

 

I ciebie zaprasza do Betlejem

 

Aniołek maleńki jak wróbelek

 

Serdecznie zapraszamy na zebranie podsumowujace wstępną obserwację pedagogiczną

czterolatków

21 listopada, godzina 16.00 sala Misiów Pysiów


TEMAT: JESIEŃ w PARKU

Przewidywane osiągnięcia dzieci:


Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:

  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią;
  • nazywa drzewa: dąb, kasztanowiec, jarzębina, oraz ich owoce: żołędzie, kasztany, korale jarzębiny;
  • obserwuje wybrane drzewa, posługuje się określeniami: duże, ogromne, pień, konary, gałęzie, liście;
  • rozpoznaje liście i nazywa drzewa, z których one pochodzą;
  • rozwija zmysły dotyku i węchu;
  • przestrzega umów dotyczących współżycia w grupie;

Aktywność językowa:

  • uważnie słucha tekstów literackich i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści;
  • wiąże opis słowny z treścią obrazka;
  • posługuje się określeniami dotyczącymi kształtu liści: okrągłe, podłużne, palczaste;
  • rozumie pojęcia: część, fragment, brakuje, uzupełnić;
  • powtarza wyrażenia onomatopeiczne zawierające dźwięki wymagające coraz większych kompetencji artykulacyjnych;
  • wykonuje ćwiczenia doskonalące sprawność języka;
  • wzmacnia mięśnie warg i policzków.

Aktywność matematyczna:

  • grupuje okazy przyrodnicze według rodzajów;
  • szacuje, których elementów jest więcej;
  • porównuje liczebność zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary;
  • liczy w dostępnym zakresie;
  • posługuje się nazwami liczebników głównych i porządkowych;
  • porównuje kształty i wielkości liści poprzez nakładanie ich na siebie, stosuje określenia: większy,  mniejszy;
  • posługuje się nazwami kolorów, odróżnia ich odcienie;
  • rozumie pojęcia: rząd, szereg;
  • rozumie i stosuje określenia: na, pod, wysoko, nisko, wyżej, niżej, na górze, na dole, z jednej strony, z drugiej strony;
  • rozumie określenia: na przemian, rytm;
  • odczytuje i  odwzorowuje układy rytmiczne;
  • uczy się radzić sobie z przegraną.

Aktywność plastyczna i techniczna:

  • układa kompozycje z materiału przyrodniczego;
  • konstruuje postacie z kasztanów i żołędzi;
  • uzupełnia brakujące fragmenty obrazka;
  • wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru;
  • wznosi z klocków drewnianych – konstrukcje pionowe i poziome z zachowaniem zasad równowagi;
  • tworzy obrazek z gotowych elementów;
  • koloruje pastelami – poznaje nową technikę plastyczną;
  • wykorzystuje szerszą paletę barw.

Aktywność słuchowa i muzyczna:

  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem;
  • rozróżnia dźwięk bębenka i trójkąta;
  • reaguje na sygnały słuchowe;
  • zna i śpiewa piosenkę Dwa kasztanki;
  • podejmuje próby śpiewania w duecie i solo;
  • wykonuje ćwiczenia rytmiczne;
  • wykonuje układ ruchowy do piosenki.

Aktywność ruchowa:

  • ilustruje ruchem treść wiersza;
  • porusza się krokiem dostawnym po obwodzie koła i w korowodzie;
  • umiejętnie porusza się w gromadce: marsz, bieg, podskoki;
  • kształci zwinność i ogólną sprawność;
  • wzmacnia wytrzymałość fizyczną; rozwija koordynację ruchową.

 

WIEJE i PADA

Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:

  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią;
  • rozumie konieczność dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych;
  • dostrzega konsekwencje nieodpowiedniego ubrania się – choroby;
  • rozumie konieczność ubierania się w odpowiedniej kolejności;
  • wie, jakie ubrania chronią przed zimnem;
  • dostrzega różnice w wyglądzie chmur – kolor, kształt;
  • rozumie znaczenie kolorów chmur – oznaka pogody;
  • zna zasady bezpiecznego zachowania w czasie burzy;
  • zna możliwości poruszania lekkich przedmiotów poprzez ruch powietrza;
  • doskonali zmysł węchu;
  • uważnie słucha poleceń i je wykonuje;
  • zgodnie współdziała w zespole.

Aktywność językowa:

  • uważnie słucha tekstów literackich i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści;
  • dzieli się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami;
  • posługuje się określeniami dotyczącymi deszczu i wiatru: mżawka, kapuśniaczek, deszczyk, deszcz, ulewa; wiaterek, wietrzyk, zefirek, wietrzysko, wichura, zawierucha;
  • zachowuje prawidłowy tor oddechowy;
  • reguluje siłę wydechu;
  • rozwija mięśnie narządów mowy na zgłoskach: hopsa, plusku, kap, kapu, plask, bum, szu.

Aktywność matematyczna:

  • rozpoznaje i wskazuje części ciała;
  • posługuje się określeniami: wysoki, niski;
  • rozumie określenia: na, pod, nisko, na dole;
  • porównuje liczebność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary;
  • rozumie i stosuje określenia: tyle samo, mniej, więcej;
  • liczy w dostępnym zakresie;
  • porządkuje obrazki według malejącej i wzrastającej liczby elementów.

Aktywność plastyczna i techniczna:

  • posługuje się nożyczkami;
  • rysuje drobne elementy i nieregularne kształty;
  • rysuje po śladzie krótkie, pionowe linie;
  • farbami tworzy punkty i plamki na dużej powierzchni;
  • odzwierciedla własne spostrzeżenia w formie plastycznej;
  • tworzy różne odcienie koloru szarego;
  • wznosi budowle z klocków o różnym sposobie łączenia.

Aktywność słuchowa i muzyczna:

  • uczestniczy w zabawach rytmicznych;
  • rozpoznaje i nazywa odgłosy zjawisk atmosferycznych;
  • zna i śpiewa piosenkę Deszczowa orkiestra;
  • podejmuje próby śpiewania w małym zespole, duecie lub solo;
  • uczestniczy w zabawie ze śpiewem.

Aktywność ruchowa:

  • ilustruje ruchem treść wierszy;
  • szybko reaguje na sygnały słowne i dźwiękowe;
  • bierze udział w ćwiczeniach wzmacniających mięśnie rąk i nóg;
  • kształci zwinność i ogólną sprawność; współdziała w zabawie z partnerem.




  PAŹDZIERNIK

 

 

Temat tygodnia:

Grzyby

 

Przewidywane osiągnięcia:

 

  • Zgodnie bawi się wspólnymi zabawkami
  • Po skończonej zabawie odkłada zabawki na miejsce
  • Zna las jako środowisko przyrodnicze – rośliny i zwierzęta
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • Posługuje się nazwami grzybów: borowik, muchomor, kurka
  • Rozumie określenia grzyby jadalne, trujące
  • Wypowiada się nt. treści obrazków
  • Ogląda atlas grzybów, interesuje się książką jako źródłem wiedzy
  • Liczy w dostępnym zakresie
  • Posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
  • Odwzorowuje układy rytmiczne
  • Zna i śpiewa piosenkę Grzybki

 

 

Temat tygodnia:

 

 

ZWIERZĘTA SZYKUJĄ SIĘ DO ZIMY

 

Przewidywane osiągnięcia:

 

  • Zna zwierzęta zapadające w sen zimowy: jeż, niedźwiedź, wiewiórka
  • Zna zimowe mieszkania zwierząt: kopczyk z liści, gawra, dziupla
  • Rozumie określenia: sen zimowy, gromadzenie zapasów, odloty ptaków
  • Zna ptaki odlatujące do ciepłych krajów: skowronek, bocian, jaskółka, szpak
  • Ogląda albumy przyrodnicze, interesuje się książką jako źródłem wiedzy
  • Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie
  • Poprawnie łączy liczebnik z rzeczownikiem
  • Grupuje zwierzęta na te, które w zimie śpią i te, które nie śpią
  • Posługuje się nazwami liczebników głównych i porządkowych
  • Tworzy obrazki z figur geometrycznych
  • Prawidłowo trzyma kredkę
  • Lepi z masy solnej
  • Prawidłowo posługuje się pędzlem
  • Uczestniczy w zabawach ze śpiewem
  • Sprawnie porusza się po obwodzie koła





Zapraszamy na spotkanie z okazji Świeta Przedszkolaka

jutro, 28.09 na Hali Sportowej!!!

 

Dziękujemy za owoce i warzywa :)

 



Wakacje za nami, tęsknimy za Wami!!!

Zabierajcie worek, kapcie, godziny ósmej nie przegapcie.

W poniedziałek w naszj klasie czekamy:

Ewa i Jagoda - dwie misiowe Mamy!


Tematyka zajęć we wrześniu:


:) Jak Misie Pysie spędziły wakacje?

:) Witamy w przedszkolu

:) Nadeszła jesień

:) Jesienne dary





W imieniu Misiów Pysiów oraz własnym

serdecznie dziękuję wszystkim Rodzicom,

a w szczególności Państwu:

 

Mirosławie i Rafałowi Matusiakom

Agacie i Dominikowi Baranowskim

Karolinie Pacholczyk

Kamilowi Kuropatwie

za

bezinteresowną pracę na rzecz dzieci,

za wsparcie moich działań oraz

za wszelkie dobre słowa i gesty pod adresem Wesołej Piątki

 

Życzę udanych wakacji i zapraszam Dzieci i Państwa we wrześniu

 

 

wychowawca Jagoda Śliwińska

 

TEMATYKA ZAJĘĆ NA CZERWIEC

 

 

WIOSENNA ŁĄKA

 

Poznajemy przyrodę.

- Wiosna: oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno.

 

  1. NA NASZYM PDWÓRKU.

 

Nasze zabawy i zainteresowania.

- Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach: wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek , przedmiotów.

 

Dbamy o nasze zdrowie.

- Dbałość o higienę: przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach.

 

  1. POZNAJEMY ŚWIAT ZA POMOCĄ ZMYSŁÓW

 

Nasze zmysły.

- Poznawanie świata przez zmysły: poznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu.

 

Ćwiczymy pamięć i koncentrację uwagi.

- Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających pamięć wzrokową, słuchową, ruchową: nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom – sytuacjom, z jakimi się spotykają.

Rozwijanie uwagi: uczestniczenie w zabawach sprzyjających  koncentracji uwagi poprzez krótki czas.

 

Misie Pysie próbują włoskiej kuchni


TEMATYKA ZAJĘĆ NA MAJ

 

 

  1. POLSKA MOJA OJCZYZNA

 

Nasza miejscowość, nasz region

- poznawanie swojej miejscowości: określenie miejsca zamieszkania ( miasto, wieś ).

 

Jesteśmy Polakami

- rozwijanie poczucia przynależności narodowej: podawanie nazwy naszego kraju, rozpoznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy.

 

  1. ZNAMY INNE PAŃSTWA

 

Polska w Europie- zainteresowanie Unią Europejską: poznawanie charakterystycznych zwyczajów, tradycji, poznawanie baśni wybranych państw należących do UE.

 

  1. ZAWODY RODZICÓW

 

Nasze rodziny

- organizowanie świąt o charakterze rodzinnym: uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.

Nasza miejscowość, nasz region

- poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

 

  1. WIOSENNA ŁĄKA

 

Poznajemy przyrodę

- wiosna: oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno.

 

TEMATYKA NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

1. Nasze rodziny.

 

- Wzmacnianie więzów w rodzinie.

- wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.

 

2. Poznajemy przyrodę.

 

- Wiosna: poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.

 

3. Zwierzęta egzotyczne.

 

-  zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi ( np. niedźwiedź polarny, lew.. ), ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami klimatycznymi, w jakich żyją.

 

4. W świecie sztuki – muzyka.

 

- słuchanie i śpiewanie piosenek: śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.

- gra na instrumentach perkusyjnych: zorganizowanie kącika muzycznego.

- wyrażanie muzyki ruchem: rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

- rozwijanie wrażliwości słuchowej: słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej.

 

 

Szanowni Rodzice !

 

Informujemy, że w dniu 13.04.2012 ( piątek ) odbędzie się wycieczka do Sali Zabaw w Aleksandrowie Łódzkim.

 

W programie:

 

- teatrzyk kukiełkowy „ Na Jagody „ ( aktorzy Teatru Arlekin )

 

- zabawa w Figloraju

 

Koszt wyjazdu 30 zł – płatne u wychowawcy ( termin wpłat do dnia 31.03.2012 )

 

Liczba miejsc ograniczona !!!

 

Cena zawiera:

- transport autokarem, udział w przedstawieniu teatralnym, zabawę w figloraju.

 

Zapraszamy

 

 

Prosimy również o wpłatę 5 zł w związku z niespodzianką Wielkanocną dla naszych dzieci ( Na Zająca )

 

Dziękujemy

 

 

2.04.2012 zapraszamy na zajęcie otwarte o godz.10:00

 

Prosimy o zabranie ze sobą 2 wydmuszek albo 2 jajek na twardo oraz dobrego humoru.

 

Tematyka w miesiącu marcu 2012r.

 

1.   Bawimy się w teatr.

W świecie sztuki

  Plastyka

  – Rozwijanie zainteresowań plastycznych:

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

  W świecie sztuki

  Teatr

  – Udział w przedstawieniach teatralnych:

  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,

  • oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu.

 

2.   Poznajemy pracę krawcowej.

Nasza miejscowość, nasz region

– Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola:

• poznanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

3.   Chcę być zdrowym.

Obserwowanie pracy ludzi w przedszkolu oraz w bliskim otoczeniu przedszkola (np. pracownicy sklepu, apteki, poczty…):

  • Zwrócenie uwagi na ubiór,
  • Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem (Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole”).

4.   Wiosna tuż tuż.

Poznajemy przyrodę

  – Wiosna:

  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy).

5.   Wiosna idzie przez świat.

Poznajemy przyrodę

  – Wiosna:

• omówienie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).

 

 

 

Antek zasypia w każdej pozycji :)

 

 

 

STYCZEŃ

Zadania na styczeń:

- Co robią zwierzęta zimą?

  • Dokarmiania i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.

- Próbujemy mierzyć

  • Rozwijanie umiejętności szeregowanie i klasyfikowania:
  • Porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na postawienie różnic występujących między nami,
  • Dostrzeganie podobieństw między przedmiotami ze względu na ich wspólne położenie przestrzeni.
  • Mierzenie przedmiotów, rozumienie stałości miary (wysokość, długość, szerokość)
  • Używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki.

- Babcia i dziadek

Podawanie informacji na temat swojej rodziny:

  • Podawanie informacji: jak mają na imię mama, tata
  • Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek.

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym:

  • Uczestniczenie w krótkich formach artystycznych.

- Zimo baw się z nami

Dbałość o higienę:

  • Przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Nasze bezpieczeństwo na co dzień:

  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów:
  • Poznawanie sytuacji zagrażających niebezpieczeństwu:

v   Bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na palcu zabaw.

 

Piosenki do nauki:

 

BABCIA

 

Zimowe słonko wesoło patrzy

I ciepły uśmiech posyła babci.

 

I ja też babciu mam coś dla ciebie

Uśmiech jak słonko jasne na niebie.

 

I ja też babciu mam coś dla ciebie

Uśmiech jak słonko jasne na niebie.

 

 

DZIADEK

 

Mam dziadka, który zawsze,

Ma swoje własne zdanie

I nikt z całej rodziny,

Nie może wpłynąć na nie,

Bo dziadek mój jest taki,

Że robi to co chce

I nawet mojej babci nie słucha się.

TEMATYKA NA GRUDZIEŃ

 

1.   Kiedy jest mi nudno.

2.   Ulubione zabawki.

3.   Jesteśmy samodzielni w kuchni.

4.   Nadchodzą Święta.

5.   Nowy Rok.

 

1.   Nasza grupa.

- rozwijanie relacji między dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: podejmowanie prób wspólnych zabaw.

 

2.   Dziecko jako współwłaściciel sali:

- szanowanie zabawek i sprzętów znajdujących się w sali i innych pomieszczeniach przedszkolnych.

- rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie: uznanie wzajemnych praw do uczestnictwa w zabawach, zajęciach, rozmowach z nauczycielem.

 

3.  Dbamy o nasze zdrowie.

-zdrowa żywność: spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału ( ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów ), picie kompotów, soków ( ograniczenie napojów gazowanych ).

-nasza miejscowość, nasz region: poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, poznanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

 

4. Nasze rodziny.

-wzmacnianie więzów w rodzinie: wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.

-organizowanie świąt o charakterze rodzinnym: uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.

 

ZAPROSZENIE

„ Misie Pysie „ zapraszają Rodziców na zajęcie otwarte z okazji DNIA MISIA, które odbędzie się 28 listopada o godz. 10:00 w naszej sali

 

 

LISTOPAD

1. JESIENNE DRZEWA.
2. PADA DESZCZ.
3. CO ROBIĄ ZWIERZĄTA ZIMĄ?
4. DBAMY O ZDROWIE.

Zadania

 

Poznajemy przyrodę

-Jesień:

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zmian atmosferycznych, np.: padającego deszczu.
  • pokazywanie na wybranych przykładach ( np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają ).

 

Dbamy o nasze zdrowie

-Zapobieganie chorobom:

  • systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia.

-Dbałość o higienę:

dbanie o higienę poprzez:

  • codzienne mycie całego ciała,
  • mycie zębów po posiłkach,
  • mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu,
  • zachowywanie porządku w miejscu zabawy.

Piosenka- Lecą liście z drzewa

Lecą liście z drzewa,
Bo to jesień już.
Za jesienią zima
Zbliża się tuż-tuż.

Nazbieramy liści,
Malutkich i dużych.
Bukiet z nich zrobimy,
Niech nam długo służy.

Piosenka – Jesienna orkiestra

Na polanie w lesie już pożółkła trawa,
Zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.
Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,
Mały jeżyk podśpiewuje: bum tra-ra-ra-ra.

Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,
Pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.
Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,
Mały jeżyk podśpiewuje: bum tra-ra-ra-ra.

TEMATYKA NA PAŹDZIERNIK

• JAKI JESTEM
• MOJA RODZINA
• A W OGRODZIE JEŻYK ŚPI...
• DOMOWI ULUBIEŃCY 

     
PIOSENKA – PIĘĆ PALUSZKÓW
     
Pięć paluszków rączka ma, 
pięć paluszków rączka ma.
Jedna zrobi pa, pa, pa,
Druga zrobi pa, pa, pa.

Nóżka tupie tup, tup, tup,
Nóżka tupie tup, tup, tup.
Jeden skok i drugi skok,
Teraz na dół hop, hop, hop.


PIOSENKA – A W OGRODZIE JEŻYK ŚPI

A w ogrodzie jeżyk śpi,
Zbudź się jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
Bo mnie będziesz kuć.

Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma,
To każde z dzieci lubi go jak ja.

Mój jeżyku odwiedź nas,
Do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
Może być i jeż.

Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma,
To każde z dzieci lubi go jak ja.


WITAMY NOWE MISIAKI!
Nasi starsi koledzy poszli do szkoły, a teraz zastąpimy ich MY
małe, wesołe trzylatki - fajne Misiaki Pysiaki
Bawią się i opiekują nami nasze panie: Jagoda Śliwińska i Ewa Bagińska
a pomagają nam Pani Ola Szymczyk i Jadzia Gańko.

Nasza piosenka - Zawołanie:
My jesteśmy Misie hop siup tralala
śmieją nam się pysie hahahaha
wszyscy mamy latek trzy
chcemy mieć radosne dni
Wesoła Piątka to nasz dom
znamy tutaj każdy kąt.

zabawa - piosenka
    PALUSZEK
Tu paluszek tam paluszek
a po środku jest mój brzuszek
Tu jest rączka
a tu druga, a tu oczko do mnie mruga
Tu jest nóżka i tu nóżka
ot i cała jest dziewuszka.





******************************
CZERWIEC U MISIAKÓW

To już ostatni miesiąc naszego pobytu w przedszkolu.
Od września wszystkie Misie zaczną naukę w klasie I
W czerwcu czeka nas jednak jeszcze sporo pracy
1 VI reprezentujemy nasze przedszkole podczas XV Spartakiady Sportowej
    organizujemy loterie fantową - dosponsorowujemy naszą grupową wycieczkę
DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM UCZESTNIKOM LOTERII
ORAZ DARCZYŃCOM FANTÓW. UDAŁO NAM SIĘ ZEBRAĆ 290 ZŁ

4 VI reprezentujemy przedszkole podczas Dni Ozorkowa
8 VI bierzemy udział w Festynie Rodzinnym
11 VI jedziemy wraz z rodzicami na wycieczkę do Łodzi
20 VI uroczyście żegnamy się z naszym przedszkolem

W maju:
Wiosna na wsi cd.
poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowlanych,
wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi
Regionalizm
Poznajemy swoją miejscowość - Ozorków jej historię, ważniejsze instytucje,
zabytki.
Poznawanie legend i opowieści związanych z naszą miejscowością.
- Poznajemy legendy naszego regionu: Legenda o diable Borucie.
Wiosenna łąka

Muzyka jest wszędzie


















wreszcie wiosna i ogród przedszkolny jest nasz!!!



Tematy poruszane na zajęciach w kwietniu:

1. Jesteśmy Europejczykami
2. Dbamy o Ziemię
3. Święta wielkanocne
4. Wiosna na wsi

Treści programowe:
 Poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi
 Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania, odżywiania
 Poznawanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej
 Poznawanie charakterystycznych zwyczajów, tradycji, poznawanie
baśni wybranych państw należących do UE
 Kultywowanie tradycji związanych z Wielkanocą
 Ochrona przyrody
 poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających
z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza,
gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie
odpadów w niedozwolonych miejscach:  nie niszczenie roślin, np. nie łamanie
gałęzi drzew wyrzucanie śmieci do kosza sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi.


Już marzec

Jeszcze tylko:
:) ostatnie bale w karnawale
:) Jesteśmy europejczykami
:) Wiosna tuż tuż
:) Witamy wiosnę
25 marca czeka nas niespodzianka - spotkanie
z twórcą ludowym, który nauczy nas jak lepić z gliny

:) Poznajemy świat teatru
30 marca jedziemy do Teatru Arlekin na przedstawienie Jaś i Małgosia

Nasze podróże po krajach Unii Europejskiej zaczęliśmy
od Holandii i Włoch, gdzie próbowaliśmy pysznej włoskiej pizzy.





W lutym u Misiaków:

Rozpoczęliśmy realizację zadań programu Czyste powietrze wokół nas
Mówimy o szkodliwości dymów dla zdrowia człowieka (również dymu papierosowego).
Prosimy o wspieranie nas w krzewieniu zdrowych nawyków.

24 lutego, czwartek jedziemy do kina
na film Miś Yogi i przyjaciele (seans w formacie 3D)
Wpłat dokonujemy u nauczycielek

:) Dzień Babci i Dziadka
Pamiętajcie Misiaki, żeby w środę 9 lutego nie spóźnić się do przedskola,
dobrze się wyspać, odświętnie ubrać bo już o 9.30 witamy Babcie i Dziadków


:) Jesteśmy samodzielni w kuchni
:) Ważymy i mierzymy
:) Chcemy być odkrywcami

Zadania do realizacji:

Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych
relacji opartych na szacunku, akceptacji, miłości.

Zwracanie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się podczas posiłków
oraz podkreślanie roli właściwego odżywiania się:
- kształtowanie nawyku odpowiedniego posługiwania się sztućcami, serwetką,
- gryzienie i dokładne przeżuwanie pokarmów,
- niemówienie z pełną buzią;
- zachęcanie do dbania o estetykę stołu podczas jedzenia

Odwiedzanie punktów usługowych, poznanie pracy zatrudnionych w nich osób.
Poznawanie różnych rodzajów wag, wyjaśnienie ich roli w określeniu masy przedmiotów

Rozwijanie zainteresowań plastyczno-konstrukcyjnych:
- rozwijanie inwencji twórczej dzieci poprzez wzbogacanie działalności
plastycznej o tematyce fantastycznej
Rozwijanie zainteresowań pracą ludzi w różnych zawodach charakterystycznych
dla określonego środowiska:
- zapoznanie dzieci ze zjawiskami istniejącymi poza kulą ziemską na przykładzie zawodu kosmonauty



Misiaki Pysiaki witają wszystkich w Nowym 2011 Roku
i od razu zabierają się do pracy.
Wierszyk do nauki:

Idzie zegar cyku-cyku
Nie ustaje dniem i nocą.
Czas odmierza równiuteńko.
Na co? Po co? Na co? Po co?
Żebyś w porę wstał z łóżeczka.
Zjadł śniadanie bez pośpiechu.
I nie pędził do przedszkola
aż zabraknie ci oddechu.

W styczniu Misiaki:
- Poznają sposoby przygotowania się zwierząt do zimy/gromadzenie zapasów,
zasypianie itd
- Zapoznają się z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności
od pory roku (zima), dokarmianie zwierząt pozostających na swobodzie.
- Poznają niektóre zagadnienia z przyrody nieożywionej
(poznanie właściwości wody, lodu, śniegu). Poznają ważną rolę ruchu
i powietrza jako stymulatora prawidłowego rozwoju, zwracają uwagę
na ubiór odpowiedni pory roku i pogody, zachęcanie do częstego przebywania
na powietrzu.
Obserwują pracę ludzi w najbliższym otoczeniu przedszkola
- inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem
- odwiedzanie punktów usługowych, poznawanie pracy ludzi w nich zatrudnionych – zegarmistrz
Rozwijają umiejętności określania czasu:
- przyswajanie określeń czasu: rano, południe, wieczór, dziś, jutro, wczoraj
- zapoznanie z różnymi sposobami odmierzania czasu: zegar słoneczny, klepsydra, zegar ścienny, zegarek…
- określanie czasu trwania różnych czynności poprzez obserwowanie wskazań zegara




Jednym z najmilszych wspomnień z dzieciństwa są Święta Bożego Narodzenia.
Kojarzą się nam z rodziną, miłością, blaskiem i zapachem choinki. Czasem
potrafimy przypomnieć sobie smak potraw wigilijnych, wspominamy naszą
dziecięcą niecierpliwość i oczekiwanie na prezenty. Pamiętamy dzielenie się
opłatkiem - czuliśmy się wtedy tak kochani i najważniejsi, najlepsi
i tacy jedyni dla naszych bliskich. Przytuleni do nich śpiewaliśmy kolędy
lub słuchaliśmy ich, patrząc w jasny śnieg tej zimowej, magicznej nocy.
Czasami te wspomnienia stanowią o naszych korzeniach, dają nam siłę do
zmagania się z trudnościami, przynoszą nadzieję.
Z okazji nadchodzących Świąt życzymy Państwu, by Wasze dzieci
miały podobne, dobre wspomnienia, by czerpały z nich oparcie i nadzieję...
                            wychowawczynie Misiów -Pysiów


W sobotę, 18 grudnia Misie - Pysie wzięły udział w zawodach
pływackich.
Gratulacje dla Dominiki, Mateusza i Marcela za odwagę i umiejętności pływackie!




Misiaki Pysiaki wraz z wychowawczyniami bardzo dziękują Rodzicom za pomoc
w przygotowaniach do uroczystości choinkowej (stroje, pomoc w nauce ról...)
oraz za udział w uroczystości, a Mikołajowi za piękne prezenty :)

Grudzień u Misiaków

1. Co robię w wolnym czasie?
2. To już zima
3. Urządzenia elektryczne w moim domu
4. Idą święta

Piosenka do nauki:

I. Pędzą, pędzą białe sanie
po srebrzystych szlakach.
Wiozą, wiozą Mikołaja
dookoła świata.
Ref.
Mikołaju drogi
Mikołaju Święty
Dzisiaj każde dziecko
czeka na prezenty.
II.
Samochody, piłki, misie
wszystko wrzuć na ramie
i niech każde dziecko dzisiaj
z worka coś dostanie.


W listopadzie u Misiaków

Zapraszamy na imieniny Misiaków Pysiaków w czwartek 25 listopada
o godzinie 11.00. Będą zabawy, konkursy i słodki poczęstunek
(oczywiście to co misie lubią najbardziej).
Mile widziany słodki prezencik: żelki misie, Misie Lubisie itp. słodkości :)



Dbamy o zdrowie czyli Apsik!
Rozmawiamy, o tym co robią zwierzęta, gdy zbliża się zima
I słów kilka o pogodzie jesiennej Pada deszcz

Zadania
Dbamy o nasze zdrowie
– Ubieranie się odpowiednio
do warunków atmosferycznych występujących w danej porze
roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
– Dbanie o spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału
(ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów (ograniczenie
napojów gazowanych).
– Zwrócenie uwagi na rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi.
– Pamiętanie o chorobach, ich symptomach; nazywanie znanych chorób,
podawanie sposobów leczenia.
Poszerzanie informacji dotyczących zwierząt:
- zapoznanie ze zmianami w wyglądzie i zachowaniu zwierząt w zależności od pory roku
Przybliżenie dzieciom niektórych zagadnień z zakresu przyrody nieożywionej:
- poznanie czasie zabawy niektórych właściwości wody
- wyjaśnienie zjawiska krążenia wody w przyrodzie,
- zwrócenie uwagi na rolę wody w przyrodzie

KONKURS MISTRZ WODNY ROZSTRZYGNIĘTY!
I  miejsce - Przemek Kanfel - 21 kubeczków
II  miejsce - Zuzia Kowalska - 15 kubeczków
III miejsce - Julek Olesiński - 14 kubeczków
GRATULACJE !!!


W październiku:
1. W sadzie i ogrodzie
Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności
od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji
– rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców.
2. O sobie samym (rozmawiamy o uczuciach, poznajemy swoje ciało:
mierzymy się, ważymy, poznajemy swoje marzenia)



3. Domy i domki
4. Jesienne drzewa
Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności
od pory roku w toku pośredniej i bezpośredniej obserwacji:
- obserwowanie opadania liści z drzew i poznawania przyczyn tego zjawiska,
- dostrzeganie zmian zabarwienia liści, określanie ich kolorów.
5. Mój przyjaciel pies
Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt.
Rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt.
Łączenie przedmiotów w grupy na podstawie jednej cechy wielkości.


Piosenka pt. „Podajmy sobie ręce”

Chociaż świat dokoła, dziwny jest i wielki.
A my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref. Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,
W ogródku przed domem, na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce, przez burze i przez tęczę.
Pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.
    Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.
    Kiedy szary smutek zajrzy do fartuszka.
Ref. Podajmy sobie ręce...
    Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,
    Nienazwane drogi, zachmurzone chmury”


Picie wody zdrowe jest, to przedszkolak każdy wie!
Razem z nowym przyjacielem Zdrojkiem zdobywamy odznakę
i staramy się zdrowo żyć pijąc wodę.
Dziś pierwszy dzień konkursu a na naszej tablicy pojawiło się
wiele kresek (każda oznacza wypity przez dziecko kubek wody)
Wspierajcie Państwo nasze działania i dopingujcie swoje pociechy.

Uczestnicy Rajdu 25.09.2010
Zabieramy ze sobą: kurtkę na wypadek deszczu, kanapkę, coś do picia, wygodny
strój i buty, znicz lub symboliczne kwiaty dla uczczenia pamięci żołnierzy
z września 1939, można zabrać aparat. Spotykamy się przed Gimnazjum o godzinie 9.25

Mamo, Tato, załóżcie wygodne buty, luźny strój i ruszajcie z nami na szlak
VII Rajdu Hufca ZHP Ozorków.
Czeka nas przygoda, niespodzianki na trasie i mecie Rajdu, a przede wszystkim
możliwość wspólnej zabawy.
Decyzję podejmijcie już dziś!!!
Na zgłoszenia czekamy do piątku (17.09)
Wpisowe od uczestnika - 4 zł. (znaczek rajdowy i ciepły posiłek)

Pełny Regulamin Rajdu na stronie www.zhp.ozorkow.bedeem.net

„Fiacik” - piosenka do nauki

    1. Pędzi fiacik szosą krętą,
      szu, szu, szu,
trąbi czasem na zakrętach:
tru tu tu.
Nie prześcignie nikt fiacika,
Prawie szosy nie dotyka.
Szu, szu, szu, szu,
Szu, szu, szu, szu,
Szu, szu, szu,
Tru tu tu.

2. Lecz syrena przed nim jedzie,
Szur, szur, szur
I furmankę chce wyprzedzić,
Tur, tur ,tur.
Kto zwinniejszy? Fiacik przecież!
Szu, szu, szu, szu…

3. Dodał gazu mały fiacik,
szu, szu, szu.
Aż tu nagle – stop! Mandacik…
Tu, tu ,tu.
Czy przepisy znasz kolego?
Nie wyprzedzaj „ na trzeciego”!
Nie wyprzedzaj „na trzeciego”!
Nie, nie, nie,
Nie, nie, nie!



We wrześniu rozmawiamy na następujące tematy:
1. Jesteśmy w zerówce
2. Podróże po Polsce – Wspomnienia z wakacji
(przynosimy zdjęcia, widokówki, pamiątki z wakacji)
3. Droga do przedszkola
4. Nadeszła jesień



..................................................................
Witajcie wakacje!!!
Wszystkim Misiakom-Pysiakom życzymy miłych wakacji, dobrej pogody
wielu nowych, wakacyjnych przygód i pamiętajcie czekamy na Was we wrześniu w nowej sali
pani Ewa i Pani Jagoda

Misie Pysie serdecznie dziękują swoim Rodzicom za udział w Festynie Rodzinnym !!!


W ramach pieniędzy zebranych na wyjazd do Wioski Indiańskiej proponujemy
22 czerwca wyjazd do ZOO w Łodzi.
Wyjazd godzina 8.30, tego dnia śniadanie w przedszkolu o godzinie 8.00
Powrót na późniejszy obiad ok. godz. 13.00
Dzieci zabierają mały plecak z piciem w plastikowej butelce,
małą przekąskę (nie zabieramy chipsów, paluszków, batonów w czekoladzie)
Pamiętamy o wygodnych butach, czapce z daszkiem lub innej ochronie głowy przed słońcem

Misie - Pysie
to wesołe pięciolatki, które bawią się, uczą się i odpoczywają w przedszkolu
pod okiem pani Ewy i pani Jagody.
Jest nas 12 dziewczynek i 15 chłopców.
Nasza piosenka - zawołanie:
My jesteśmy Misie - hop, siup, tra la la
Śmieją nam się pysie - ha, ha, ha, ha, ha
Wszyscy mamy po 5 lat, lubimy poznawać świat
Wesoła Piątka to nasz dom, znamy tutaj każdy kąt!






W maju Misie-Pysie rozmawiają o:
muzyce,książkach, bawią się w teatr, poznają zawody
swoich rodziców.
Jeśli są Rodzice, którzy chcieliby opowiedzieć dzieciom o swojej pracy
lub zaprosić nas do swojego zakładu pracy - PROSIMY O KONTAKT

KWIECIEŃ U MISIAKÓW:
* Wiosna w wiejskiej zagrodzie
* Jestem Europejczykiem
* Dbamy o Ziemię

15 marca odwiedzili nas uczniowie klasy Ic z Bajkolandii ze swoją wychowawczynią
panią Basią Pabin. Przedszkolaki miały okazję posłuchać bajki o trzech świnkach,
którą pięknie przeczytali i zilustrowali członkowie koła czytelniczego z klasy I.

W marcu misie Pysie:
Poznają różne zawody:
Rozmawialiśmy o pracy policjanta, sprzedawcy, lekarza. Podczas spotkania
z babcią Darii panią Basią Biesiadą poznaliśmy pracę krawcowej, a tata Oliwki
pan Marcin Kryszkiewicz opowiedział nam o swojej pracy nauczyciela - informatyka.
Bardzo dziękujemy za ciekawe opowieści i prezentacje.
W piątek bawiliśmy się w przychodnię pediatryczną i weterynaryjną.
Efekty zabawy można oglądać klikając na poniższy link.
Zabawa tematyczna: "U lekarza"5.03.2010

Wyruszą na poszukiwanie wiosny (do ogródka, parku, na wieś)