Misie Pysie    Biedronki    Słoneczka    Smerfy    Dobre duszki











 

ROK PRZEDSZKOLNY 2016/2017

Nauczycielki: Barbara Chmielecka, Jolanta Najmrodzka

 

CZERWIEC

 

TEMATY TYGODNIOWE:


1. DZIEŃ DZIECKA


2. KOLORY LATA


3. AKADEMIA PRZYJAŹNI


4. WAKACJE TUŻ, TUŻ...


MAJ


 

TEMATY TYGODNIOWE:


1. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA

  • Wzbogacamy słownik o pojęcia: : literatura dziecięca, młodzieżowa, literatura dla dorosłych, albumy, encyklopedie, podręczniki
  • Prezentujemy własne książki, opowiadamy o nic
  • Naprawiamy uszkodzone książki, rozumiemy, co to znaczy „dbać o książki
  • Rozumiemy, czym różni się biblioteka od księgarni
  • Rozwijamy wyobraźnię, opowiadamy historyjki i opowiadania o Paku
  • rozwijamy myślenie logiczne, odczytujemy kody
  • doskonalimy operowanie pojęciami: największy-najmniejszy
  • przeliczamy w zakresie dziewięciu
  • odgadujemy zagadki
  • rozwijamy właściwe odnoszenie się do rówieśników
  • liczymy głoski w wyrazach
  • doskonalimyy umiejętność orientacji na kartce
  • projektujemy okładki do ulubionej książki
  • naśladujemy postaci z bajek
  • rozwijamy sprawność fizyczną
  • rozwijamy koordynację ruchową i motorykę
  • zwracamy uwagęna bezpieczeństwo podczas zabaw

2. NA ŁĄCE

  • rozpoznajemy i nazywamy niektórych mieszkańców łąki
  • poznajemy nowe pląsy i piosenkę
  • przeliczamy do dwunastu
  • uważnie słuchamy tekstów literackich
  • rozwijamy analizę syntezę oraz pamięć słuchową
  • rysujemy w tunelu i po śladzie
  • czytamy globalnie wyraz: komary
  • wysłuchujemy zmianę tempa w muzyce
  • obserwujemy owady przez lupę
  • odwzorowujemy układ przestrzenny
  • rozpoznajemy i nazywamy figury geometryczne
  • rozwiązujemy zadania tekstowe
  • odkładamy i dokładamy w zakresie 9
  • posługujemy się liczebnikami porządkowymi
  • układamy historyjki obrazkowe i zdania z podanymi wyrazami
  • tworzymy kompozycję : wycinamy przyklejamy, dbamy o estetykę wykonanej pracy
  • uczymy się odpowiednio reagować na przegraną i porażkę

3. MAMA I TATA

  • nazywamy zawody wykonywane przez rodziców
  • dopasowujemy rekwizyty do zawodów
  • ćwiczymy percepcję wzrokową, odwzorowujemy elementy na kartce
  • odgadujemy zagadki o figurach geometrycznych
  • rozumiemy potrzebę pomagania w domu, podajemy przykłady swoich obowiązków domowych
  • doskonalimy umiejętność współpracy w parach i w grupie
  • doskonalimy umiejętność rzucania i chwytania
  • rozwijamy umiejętność improwizowania ruchowego przy muzyce
  • doskonalimy sprawność motoryczną poprzez zaginanie papieru, składanie płaskiego origami
  • przygotowujemy występ dla mamy i taty
  • projektujemy kompozycje kwiatowe na święto mamy
  • rozwijamy umiejętności grafomotoryczne
  • rozwijamy spostrzegawczość i logiczne myślenie oraz wnioskowanie
  • rozwijamy umiejętność składania życzeń
  • rozwijamy poczucie współodpowiedzialność iż za wspólne zadanie
  • rozwijamy tężyznę fizyczną i odporność na trudy
  • wdrażamy się do cierpliwego czekania na swoją kolej,
  • rozpoznajemy kształt liter

4. MOJE ZWIERZĄTKO

  • Rozwijamy empatię wobec zwierząt
  • Doskonalimy szybkość i orientację przestrzeni
  • Usprawniamy pamięć wzrokową na materiale literowym
  • Posługujemy się pojęciem zero do określania pustego zbioru
  • Układamy obrazki z pamięci
  • Usprawniamy aparat oddechowy, uczestniczymy w zabawach logopedycznych
  • Doskonalimy koncentrację uwagi i umiejętność odczytywania symboli liczb
  • Poszerzamy wiedzę na temat ogrodów zoologicznych i ich roli
  • Rozwijamy poczucie rytmu
  • Doskonalimy umiejętność kreślenia wzorów z zachowaniem kierunku
  • rozwijamy umiejętność stosowania symbolów liczb do określania kolejności
  • doskonalimy umiejętność melodyjnego śpiewania
  • wdrażamy się do porządkowania miejsca pracy i zabawy
  • uczymy się przyjmowania bezpiecznej postawy podczas ataku psa
  • rozwijamy szybkość i zwinność
  • rozwijamy sprawność fizyczną i odporność poprzez zabawy na świeżym powietrzu
  • doskonalimy umiejętność liczenia

KWIECIEŃ

 

 

Tematy tygodniowe:


1. NA WSI

  • Poznajemy mieszkańców wiejskiego podwórka, poszerzamy wiedzę na temat zwierząt wiejskich
  • Poznajemy pracę rolnika, nazywamy maszyny i narzędzia rolnicze, dobieramy podpisy do obrazków (kombajn, traktor, siewnik, motyka, grabie)
  • Utrwalamy kierunki w przestrzeni
  • Kształtujemy umiejętność analizy i syntezy wzrokowej
  • Klasyfikujemy elementy wg podanych cech
  • Doskonalimy sprawność narządów mowy
  • Doskonalimy szybkie liczenie, rozwiązujemy zadania tekstowe
  • Nazywany miejsca zamieszkania zwierząt wiejskich (obora, kurnik, stajnia, chlewik)
  • Rozpoznajemy głoskę ”j” w nagłosie
  • Rozwijamy sprawność fizyczną
  • Lepimy z plasteliny
  • Rozwijamy umiejętność właściwego odnoszenia się do rówieśników
  • Ćwiczymy percepcję wzrokową,
  • Poznajemy proces powstawania chleba
  • Przygotowujemy zdrowy posiłek oparty na nabiale

2. ŚWIĘTA WIELKANOCNE

  • Wyjaśniamy pojęcie „tradycja”, poznamy wielkanocne zwyczaje
  • Bawimy się przy przyśpiewkach ludowych
  • Określamy następstwa zdarzeń historyjkach obrazkowych
  • Pracujemy z mapą – wyszukamy na niej różne miejscowości, będziemy sznurkiem odmierzać odległości
  • Ćwiczymy posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
  • Usprawniamy umiejętność wycinania
  • Rozwiązujemy zadania z tekstem, układamy samodzielnie zadania do prezentowanych działań
  • Odgadujemy wielkanocne zagadki,
  • Gromadzimy i omawiamy symbole wielkanocne
  • Przeliczamy wyrazy w zdaniu, budujemy zdania złożone
  • Ćwiczymy pamięć – uczymy się wiersza, piosenki i układu tanecznego
  • Wykonujemy prace plastyczne, rozwijamy umiejętności grafomotoryczne
  • Rozwijamy koordynację ruchową
  • Uważnie słuchamy tekstów literackich, wyciągamy wnioski, odpowiadamy na pytania do tekstu
  • Rozwijamy umiejętności aparatu artykulacyjnego
  • Uczestniczymy w zabawach dramowych z wykorzystaniem pacynek

3. CHRONIMY ŚRODOWISKO

  • Wyjaśniamy pojęcie „ekologia”
  • Kształtujemy nawyki związane z ochroną przyrody
  • Aktywnie świętujemy „Dzień Ziemi”
  • Klasyfikujemy obiekty ze względu na przynależność do flory lub fauny
  • Czytamy globalnie: flora – rośliny, fauna – zwierzęta
  • Rozwijamy logiczne myślenie
  • Operujemy określeniami „najdłuższy i najkrótszy”, mierzymy długości, porównujemy je
  • Poznajemy źródła wytwarzania energii (ze szczególnym uwzględnieniem źródeł odnawialnych)
  • Odgrywamy scenki o tematyce ekologicznej
  • Bierzemy udział w ćwiczeniach ortofonicznych
  • Uczymy sianowej piosenki
  • Wykonujemy prace z materiałów wtórnych

4. KTO TY JESTEŚ?

  • Pracujemy z mapą Polski, odszukujemy miejsce zamieszkania, wskazujemy Kraków, Warszawę, Wisłę
  • czytamy globalnie napisy „Polska”, „flaga”, „godło”, „herb”, „syrenka”, „stolica”
  • uczymy się hymnu państwowego, zwracamy uwagę na prawidłową postawę podczas śpiewania
  • wykonujemy pracę plastyczną - herb Ozorkowa
  • Tworzymy słownik pojęć z wiązanych ze słowem: Polska
  • Uczymy się na pamięć wiersza „Katechizm polskiego dziecka”
  • Poznajemy „Podanie o Lechu”
  • Poznajemy taniec „krakowiak”
  • Poznajemy miejsca i symbole charakterystyczne dla Krakowa i Warszawy
  • Poznajemy pojęcie „stolica”
  • poznajemy flagę Unii Europejskiej
  • Wyszukujemy Polskę na mapie Europy